ADONBOARD
Η εταιρία Chartering Cargo Vessels, είναι μία ναυλομεσιτική εταιρεία, η οποία είναι exclusive broker της πλοιοκτήτριας εταιρίας Cargo Vessels και της έχει αναθέσει να βρει κάποιο φορτίο στη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Στην ευρύτερη περιοχή θα είναι διαθέσιμο για ναύλωση το πλοίο της M/V Dimos. Για να επιτύχει αυτή την αναζητηση φορτίου εκδηλώνει το ενδιαφέρον της στην αγορά, συντάσσοντας η ναυλομεσιτική εταιρία Chartering Cargo Vessels το παρακάτω order :
open East Med 9/10 Dec 2012 MV Dimos Albanian flag/reg - blt 1992 - Dwt 3480 on 5,50 m swd dwcc abt 3.300 mtons gless sid - boxlike doubleskinned - 2/2 ho/.ha L/b : 85,64/14,00 m - 150.514/150.393 cbft gr/bl App a+c, grain fitted pandi Raets Class : Phoenix Grt / nrt 2033 / 1168 Ho dims 1+2 : 28,80 x 12,18 m Ha dims 1+2 : 24.90 x 11 m Imo nr : (για ευνόητους λόγους δεν θα το αναφέρουμε, αλλά θέλουμε να δείξουμε ότι στο order αυτά αναφέρονται) Call sign : (για ευνόητους λόγους δεν θα το αναφέρουμε, αλλά θέλουμε να δείξουμε ότι στο order αυτά αναφέρονται) 54
55 Φτιάχνοντας το παραπάνω κείμενο ο ναυλομεσίτης ξεκινάει το στάδιο της διερεύνησης. Το order περιλαμβάνει τις εξής πληροφορίες για το πλοίο: Θα είναι διαθέσιμο για ναύλωση στη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου στις 9/10/2012 Το όνομα του πλοίου «MV Dimos» Σημαία Albanian Έχει κτιστεί το 1992 Το Dwt του είναι 3480 Το μήκος του πλοίου είναι 85,64 μέτρα Το πλάτος του είναι 14,00 μέτρα Η χωρητικότητα του πλοίου σε κυβικά για χύμα φορτίο και για παλέτες αντίστοιχα 150.514/150.393 cbft gr/bl Το Grt / nrt 2033 / 1168 του πλοίου Οι διαστάσεις των δυο αμπαριών : Ho dims 1+2 : 28,80 x 12,18 m Ha dims 1+2: 24.90 x 11 m Το Imo number το οποίο αναγράφεται για κάθε πλοίο αλλά και για το συγκεκριμένο δεν το αναφέρουμε για ευνόητους λόγους. Το Call sign το οποίο αναγράφεται για κάθε πλοίο αλλά και για το συγκεκριμένο δεν το αναφέρουμε για ευνόητους λόγους. Αναζητηση φορτίου περίπου 3300 τόνους (abt 3.300 mtons). Καθώς ο μεσίτης της πλοιοκτήτριας εταιρίας έβγαλε στην αγορά το πλοίο προς αναζήτηση φορτίου για να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι, τότε ένας ναυλωτής εκδήλωσε το ενδιαφέρον του για το πλοίο αυτό, καθώς θα βρισκόταν κοντά στη περιοχή που θα διέθετε και το φορτίο του. Τότε ο ναυλωτής έστειλε απάντηση στο μεσίτη της Cargo Vessels για το ταξίδι Mersin/Savona για τη μεταφορά σόδας σε σάκους, θέλοντας να μάθει την τιμή του ναύλου ανά τόνο του φορτίου. Το μήνυμα που του αποστάλθηκε ήταν το εξής: 55
56 Pls offer for Mersin/Savona Όμως λίγο πριν στείλει ο ναυλομεσίτης της πλοιοκτήτριας εταιρίας τη προσφορά του για τη τιμή του ναύλου για το ταξίδι Mersin/Savona, του ζήτησε να του δώσει πρώτα τιμή ναύλου ανά τόνο φορτίου για το ταξίδι Mersin/ Μarghera για το ίδιο φορτίο. Έτσι ο μεσίτης έστειλε τη προσφορά ως εξής : Bss marghera 22 pmt Η τιμή του ναύλου ανά τόνο φορτίου που ζητάει η πλοιοκτήτρια εταιρία για το ταξίδι Mersin/ Μarghera για σόδα σε σάκους είναι 22 $ δολάρια / τόνο. Pls rush Ο ναυλωτής ζητάει τώρα μέσω του παραπάνω μηνύματος να του δώσει μια ολοκληρωμένη προσφορά και για τα δύο ταξίδια. Τότε ο ναυλομεσίτης απαντάει στο ναυλωτή με το εξής μήνυμα με τις αντίστοιχες προσφορές. 56
57 1. Mersin - Savona 3300 mts soda bagged pltzd = usd 23 p/t 2. Mersin - Porto Marghera 3300 mts soda bagged pltzd = usd 22 p/t sub checking cgo descr/details Εδώ στο μήνυμα που αποστάλθηκε στο ναυλωτή μας λέει ότι : 1. Το ταξίδι Mersin Savona για 3300 μετρικούς τόνους σόδας σε σάκους ο πλοιοκτήτης ζητάει 23$ δολάρια / τόνο 2. Το ταξίδι Mersin Porto Marghera για 3300 μετρικούς τόνους σόδας σε σάκους ο πλοιοκτήτης ζητάει 22$ δολάρια / τόνο. Επίσης ζητάει να γίνει έλεγχος στην περιγραφή του φορτίου και στις λεπτομέρειες. Έτσι το επόμενο email που στέλνεται από το ναυλωτή στο ναυλομεσίτη είναι το παρακάτω: A/e - Cargo 3'250 upto 3'300 soda ash dense in bags - pls advise laycan - 69'000 usd lumpsum savona or porto marghera chopt -owise last done -photos of holds appreciated - stem noon tmrw if fixed today Waiting counter with usual terms 57
58 Στο μήνυμα που παρέλαβε ο ναυλομεσίτης αναλύει τα παρακάτω: Το φορτίο θα είναι από 3250 έως 3300 τόνους σόδας σε σάκους. Παρακαλεί να αναφέρει στους ναυλωτές τις ημερομηνίες του Laycan. Ο τελικός ναύλος, είτε ξεφορτώσει στη Savona ή στο Porto Marghera θα είναι 69.000$ κατ' αποκοπήν. Η επίσημη εικόνα της δουλειάς έχει εκτιμηθεί. Προόρισε το, σήμερα το μεσημέρι εάν είναι τελικό. Περιμένουμε αντιθέσεις για τους συνήθεις όρους. Τότε ο ναυλομεσίτης έστειλε την εξής αναφορά και με τους όρους του πλοιοκτήτη στους ναυλωτές. (το παρακάτω κείμενο είναι ένα μήνυμα) Gd aft mv Dimos albanian flag/reg - blt 1992 - dwt 3480 on 5,50 m swd dwcc abt 3.300 mtons gless sid - boxlike doubleskinned - 2/2 ho/.ha l/b : 85,64/14,00 m - 150.514/150.393 cbft gr/bl app a+c, grain fitted pandi raets class : phoenix grt / nrt 2033 / 1168 ho dims 1+2 : 28,80 x 12,18 m ha dims 1+2 : 24.90 x 11 m imo nr :.. call sign : 58
59 Σ αυτό το μέρος του μηνύματος αναφέρονται ξανά όπως είδαμε και στην αρχή της συνομιλίας, όλα τα χαρακτηριστικά του πλοίου. For -name of charterers -mersın/marghera or savona 1 spsb aa -3250/3300 soda ash dense in bags -frt usd 69000 lsum fiost pyb wi 3 bdys a/s/r bsl iac bbb -lcan 10/12 dec -5,5 ttldys sshex eiu fri 17/on 08 cls be -dem usd 2500 pdpr/fd be -chabe.. -2,5% ttl here -owise as per attachement for full c/p, with logical modifications. Εδώ βλέπουμε τα κυριότερα σημεία αυτού του μέρους του email: Το όνομα των ναυλωτών. Το λιμάνι φόρτωσης και τα δυο πιθανά λιμάνια εκφόρτωσης. Η ποσότητα του φορτίου 3250 με 3300 τόνους σόδας σε σάκους. Η τιμή του ναύλου κατά αποκοπή, ο οποίος ναύλος πρέπει να πληρωθεί μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες, αφού υπογραφούν οι φορτωτικές. Η πληρωμή του ναύλου γίνεται εντός των τριών εργάσιμων ημερών, λόγω του ότι, το πλοίο μπορεί να φτάσει στον προορισμό του μέσα σε ένα σαββατοκύριακο ή μέσα σε τρεις ημέρες. 59
60 Το Laycan εντός 10 με 12 Δεκεμβρίου Οι συνολικές μέρες είναι 5,5 μέρες. Το Demmurage Επισταλίες είναι 2500$ ανά ημέρα και των επισταλιών 1250 $ ανά ημέρα. Η προμήθεια είναι 2,5% Pls also note : -full style of owners and full style and bank account of freight beneficiary to be reported in fixture. in case the freight invoice header has headquarters in other country than turkey or usa or ec chrs may request 'good standing certificate' and registration certificate of the said company to local chamber of commerce, indicating exactly same adress (street, town, country). -rider clause 23 line 3 delete 'said to weight' substitute 'clean on board' no other marks on b/l -rider clause 21, first line (pls substitute after noon with before noon) -any isps charges/costs/matters to be solved directly between ows and agents without involving chrs. -local saints day or holidays or when shifts not allowed, time not to count eiu rgds 60
61 Σε αυτό το σημείο του email ο ναυλομεσίτης (αντιπρόσωπος του πλοιοκτήτη) αναφέρει τους όρους που θέλει να συμπεριληφθούν. Οι οποίοι είναι οι εξής: a) Να αναφερθεί το ύφος, οι προθέσεις των ιδιοκτητών του φορτίου και ο τραπεζικός λογαριασμός των δικαιούχων του φορτίου. Σε περίπτωση που θα έχει η φορτωτική άλλη έδρα, οι ναυλωτές μπορούν να ζητήσουν το «good standing certificate» και το registration certificate για το Τοπικό Εμπορικό Επιμελητήριο αναφέροντας οδός, πόλη, χώρα. b) Συμπληρωματική ρήτρα: τη ρήτρα 23 τη γραμμής τρία. c) Συμπληρωματική ρήτρα: ρήτρα 21, πρώτη γραμμή. d) Οτιδήποτε άλλο που αφορά χρεώσεις, έξοδα και άλλα ζητήματα θα επιλυθούν άμεσα μεταξύ των ιδιοκτητών και των πρακτόρων, χωρίς να επέμβουν οι ναυλωτές. e) Όταν υπάρξουν τοπικές εορτές, αργίες ή ακόμη και απεργίες να μην συμπεριληφθούν στο χρόνο. Με το μήνυμα αυτό των ναυλωτών, καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει ελπίδα να πραγματοποιηθεί η ναύλωση. Αυτό φαίνεται με τη πρώτη κιόλας πρόταση, που μας λέει για να επιτευχθεί η συμφωνία αν μπορούμε να κάνουμε κάτι καλύτερο. Προτείνοντας τις παρακάτω προτάσεις των ναυλωτών, για να πραγματοποιηθεί η ναύλωση. Tks yrs a/e for fxng only Usd 72.000 bss savonna Usd 71.000 bss Marghera Dem usd 2800/fd Dport to be declared latest on arrival mersin. Sub dtls. rvrtng asap If w/able for charts pls adv when subs can be lifted last 3 cgoes grains/wood/ferts. last one is ferts ows frt beneficiarry 61
62 1. 72.000 $ με λιμάνι εκφόρτωσης τη Savona 2. 71.000 $ με λιμάνι εκφόρτωσης τη Marghera 3. Demmurage 2800$ ανά ημέρα. 4. Το λιμάνι εκφόρτωσης θα καθοριστεί κατά την άφιξη του πλοίου στο λιμάνι φόρτωσης στο Mersin. Στο τέλος του μηνύματος ρωτάει αν είναι σύμφωνοι από τη πλευρά του πλοιοκτήτη, δηλαδή την Cargo Vessels. Η προϋπόθεση όμως για να προχωρήσει η ναύλωση είναι ότι, θα πρέπει τα τρία τελευταία προηγούμενα φορτία που είχε φορτώσει το πλοίο, να ήταν τουλάχιστον ένα από αυτά: grains/wood/ferts. Με το κλείσιμο του μηνύματος με τον όρο «ows frt beneficiarry» ορίζει αυτόν που θα πάρει τον ναύλο, δηλαδή η υποτιθέμενη πλοιοκτήτρια εταιρία Cargo Vessels. Τότε ο ναυλομεσίτης στέλνει στους ναυλωτές την νέα του προσφορά. -frt usd 70'500 savona or marghera chopt -plss send proforma freight invoice with fixture - pls advise p+i and class thks rgds Η προσφορά του πλοιοκτήτη είναι 70500 $ είτε είναι το λιμάνι εκφόρτωσης η Savona είτε η Marghera. Στη συνέχεια ζητάει να στείλουν τη προ-φόρμα του freight invoice και μαζί το P&I Club και το Club. 62
63 Για να υπάρξει η οριστική συμφωνία μεταξύ των δυο μερών, ο ναυλομεσίτης στέλνει στους ναυλωτές και στο πλοιοκτήτη το recap, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται όλα όσα έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους και οι δυο πλευρές. Το recap της ναύλωσης στο οποίο οριστικοποιείται και η ναύλωση είναι το παρακάτω: Gd aft Recap cfmed by chrtrs pls recfm mv dimos albanian flag/reg - blt 1992 - dwt 3480 on 5,50 m swd dwcc abt 3.300 mtons gless sid - boxlike doubleskinned - 2/2 ho/.ha l/b : 85,64/14,00 m - 150.514/150.393 cbft gr/bl app a+c, grain fitted pandi raets class : phoenix grt / nrt 2033 / 1168 ho dims 1+2 : 28,80 x 12,18 m ha dims 1+2 : 24.90 x 11 m imo nr :.. call sign :. last 3 cgoes grains/wood/ferts. last one is ferts ows frt beneficiarry. 63
64 For -subs tmrw 1500 hrs italian time - name of charterers -mersın/marghera or savona 1 spsb aaaa be dport to be declared upon arriving mersin -3250/3300 soda ash dense in bags hmless/non imo, stw/dwt -frt usd 72000 savona/71000 marghera fiost pyb wi 3 bdys a/s/r bsl iac bbb -lcan 10/13 dec -5 ttldys sshex eiu fri 17/on 08 cls be -dem usd 2800 pdpr/fd be -chabe... -owise as per attachement for full c/p, with logical modifications as per agreed main terms end rgds 64