top of page

Υπάρχειπαρέκκλισηαπότονπλουπουπροβλέπεταιαπότοασφαλιστήριο:  

(α) Ότανηπορείατουπλουορίζεταιμεσυγκεκριμένοτρόποαπότοασφαλιστήριο, καιυπάρχειπαρέκκλισηαπότηνπορείααυτή, ή

(β) Ότανηπορεία του πλου δεν ορίζεται με συγκεκριμένο τρόπο από το ασφαλιστήριο, αλλά υπάρχει παρέκκλιση από τη συνηθισμένη πορεία.

ΡΗΤΡΑΓΕΝΙΚΗΣΑΒΑΡΙΑΣ (General Average Clause)

 ΓενικήΑβαρίαυπάρχειμόνοότανδημιουργηθούνθυσίεςήκαιέκτακτεςδαπάνεςσεστιγμέςκινδύνουεθελοντικάκαιμεεύλογηκρίσημεσκοπότησωτηρίατουπλοίουτουφορτίουκαιτουναύλουαπόκοινόθαλάσσιοκίνδυνο. 

Περισσότερα σελ 58 της πρώτης διαφάνειας

Παράδειγμα:  Α. Κόστοςπροσωρινώνεπισκευών £ 2.000 Κόστοςοριστικώνεπισκευών £ 5.000  Άραεξοικονομήθηκαν £ 3.000.  ΕπειδήτοκόστοςτωνπροσωρινώνεπισκευώνείναιμικρότεροαπότηνεξοικονόμησητούτοθαλογίζεταιεξολοκλήρουσανΓ.Α.

Β. Κόστος προσωρινών επισκευών £ 3.000

Κόστος οριστικών επισκευών £ 5.000 Άρα εξοικονομήθηκαν £ 2.000.  Επειδή το κόστος των προσωρινών επισκευών είναι μεγαλύτερο από την εξοικονόμηση θα λογισθεί σαν Γ.Α. μόνοτοκόστος της εξοικονομήσεως  £ 2.000.

Εκφόρτωση σε λάθος λιμάνι

Η εκφόρτωση σε λάθος λιμάνι είναι ένας άλλος ιδιαίτερος τρόπος παρέκκλισης δηλ. τεχνική παραβίαση του συμβολαίου μεταφοράς, έτσι η κάλυψη που παρέχει ο όμιλος Ρ&Ι είναι πιθανότατα αμφισβητήσιμη: i) Όπου απαιτείται η εκφόρτωση του φορτίου σε λιμάνι άλλο από το δηλωθέν στο συμβόλαιο μεταφοράς, οι αυθεντικές φορτωτικές 3/3 που θα έχουν διαχωριστεί θα χρειάζονται όλες αλλαγή, κάτι που ουσιαστικά κάνει απίθανη τη διόρθωση όλων των αντιγράφων με το νέο λιμάνι εκφόρτωσης. Στην περίπτωση αυτή προκειμένου να προστατεύσει τον εαυτό του ο πλοιοκτήτης θα καταστεί αναγκαίο να αποκτήσει ένα γράμμα αποζημίωσης από το ναυλωτή ή τον ιδιοκτήτη του φορτίου που θα αιτείται την αλλαγή κατεύθυνσης και το γράμμα αυτό θα πρέπει να συνυπογράφεται από τράπεζα πρώτης τάξης.

CASE STUDY

L.S Fruits sent its consignment of oranges to a company situated in Maldives via sea. Here, the company had a marine insurance policy and therefore, it was confident that any loss or damage would be covered by the insurer. However, when the ship was underway, the captain decided to change the route in order to avoid the sea traffic and reach its destination in advance.

However, when the ship was on the new route, it was attacked by pirates. Luckily, crewmembers and cargo were rescued after a week, however, L.S Fruits had to incur heavy losses.

As the company had a marine insurance policy, it approached the insurer to cover the losses. However, the insurer refused to settle the claim as the deviation happened. Without any valid reason, the ship deviated from its original route, and loss happened on the new route, and therefore, the insurer was not liable to pay the compensation.

 

 

Thessaloniki, Greece

©2017 by Chatzimichail Dimitrios

bottom of page